onsdag 12 november 2014

Lite om ditt och datt

Häromdagen fick jag förklaringen till att vi haft några sömnlösa nätter här i Klarsjön. Jag hittade nämligen två små tänder i bebisens underkäke. Inte underligt att hon inte kunnat sova och att hon varit lite tvär på sistone. Tandsprickning är ju inget kul! Nu tittar iaf två risgryn upp så jag tror det värsta är över. Inatt fick jag bara gå upp en endaste gång. Det tar sig. Jag känner mig som en ny människa.

I övrigt är vi inne på andra dygnet utan amning. Igårkväll var första nattningen utan tutte. Det gick bra men hon var aptrött så det kanske inte gills. Det gick himla snabbt att sluta amma. En månad lite drygt. Jag hade räknat med två. Känns sorgligt på nåt sätt. Men ändå bra...

Nichlas är inne på andra veckan av sitt schema. 14.20-23.00. Eftermiddagarna blir långa för oss här hemma med det är mysigt att ha lite "egentid" på förmiddagen då Lucas är i förskolan och inte kräver all uppmärksamhet. Igår gick vi promenad tillsammans med barnvagnen och det kan man ju inte annars.

Vi väntar fortfarande på en tid för magnetröntgen av Nichlas knä. Nu har det gått en vecka och han skulle få en tid inom tre. Skulle vara skönt att veta vad vi har att vänta oss.

Leia trivs i sitt nya fina rum. Som sagt så sover vi nu bättre. Det funkar jättebra med babyvakten på natten. Jag hör henne utan problem. Dock är det lite kvar att göra däruppe. Lite lister som ska skjutas dit då Jonte har tid över. Dessutom står det lite spackel och sådant kvar. Det måste röjas ordentligt. Det kanske kan bli gjort i helgen...
Rummet är lite lyhört dock och den nya dörren är tunn. Det tar kanske ett tag för henne att vänja sig vid att sova i den nya ljudnivån men med tiden blir nog det också bra. Värst är det såklart när hon ska sova middag och det är full aktivitet här hemma. Men som sagt..Det är nog bara en vanesak.

Inga kommentarer: