torsdag 13 november 2014

Älskade lilla hus

Jag älskar vårt fina hus. Jag älskar stället jag bor på..ett stenkast från badsjön och med den bästa tomten i området. En tomt med sol dygnet runt på sommarhalvåret. (Grannarna är en historia för sig men de gör inte mycket väsen av sig)
Nu är vi fyra i familjen. Två vuxna och två barn. Än så länge är barnen små, men om jag förstått det rätt lär de bli större. Jag är livrädd att huset kommer kännas trångt då med sina 92 kvadrat. Jag vill inte flytta. Men samtidigt skulle kanske ett större hus vara bra....i framtiden alltså. Och jag skulle ju inte gråta om vi fick en tvättstuga och en groventré och kanske kakel i badrummet. Det absolut bästa vore ju om vi fick bygga ut men serrni det går icke för sig. Här är det sommarstugeområde och speciella regler som råder. För två år sedan sa jag att jag aldrig nånsin skulle flytta härifrån. Nu, om ett perfekt hus skulle dyka upp, är jag inte lika säker längre. Det gör mig lite sorgsen. Nåja, den dagen den sorgen. Jag har ganska höga krav för att det skulle bli aktuellt...så...

Nya amorteringskrav from 2016 att ta hänsyn till dessutom.

Vuxenlivet är kanske en dans på rosor..men attans en dans med svåra steg.

Inga kommentarer: