lördag 15 november 2014

Fiskgratäng

Denna gång lyckades jag lite bättre med fiskgratängen här hemma. Till och med den spritsade duchessen blev rätt vacker. Det måste ju förstås berott på att jag hade experthjälp av Lucasi köket. Lucas älskar fisk i alla dess former. Idag fick han noja sig med pocherad torsk och mos. Det är svårt att få till bra potatistoppar utan ägg. Dessutom är han inte vidare värst förtjust i sås. Broccoli däremot...det är gott att ha till!

Nu blir det inte fiskgratäng på ett tag dock för attans vad många olika moment det är innan det är färdigt. Speciellt när jag måste göra eget mos då pulvermos utan mjölk inte existerar!

4 kommentarer:

Emma sa...

Jag gör alltid fiskgratäng på eget mos men däremot brukar jag spara in den tiden genom att inte spritsa ut det, haha. ser megaslafsigt ut men det gör det ju ändå när man börjar ta ;)

knöligt det där med allergier ibland, så mkt som innehåller saker man inte tänker på.. :/

Mormor sa...

Jag önskar jag hade lite svensk mat. Här är det bara ris o ris och en och annan pizza med två kilo ost på!

Elin sa...

Ja. Jag gjorde ett halvhjärtat försök till att spritsa moset sist jag gjorde fiskgratäng men det blev inte vackert kan jag lova. Haha. Men som du säger, efter att man börjat ta ser det ju ändå slafsigt ut;) Blev ändå rätt nöjd med resultatet denna gång. Det smakade bra också.
Allergier är en gissel. Svårt svårt svårt. Men man lär sig leva med det!

Elin sa...

Pizza är gott!