torsdag 24 januari 2013

Vatten över huvudet?

Jag vet inte hur många timmar jag spenderat på nätet i jakt efter recept av olika slag. Ikväll har jag suttit i nästan två o kollat upp vad jag ska baka till helgen. Känns som om jag kört med säkra kort de senaste gångerna. Nog är det väl dags för nåt nytt?

På lördag ska vi bjuda på glasstårta. På söndag blir det vanlig tårta men eftersom det finns gäster på lördag som inte tycker om chokladpudding (som jag tänkt fylla den vanliga tårtan med) så kör vi glasstårta istället. Glass går alltid hem hos barnen. Jag är mer orolig över de vuxna som ska tvingas äta av den. Lucas glass smakar ju lite speciellt om man inte är van vid den. Den är inte äcklig...bara annorlunda. Men eftersom jag gett mig attan på att Lucas ska kunna äta av allt som serveras får det bli så. Jag ska smaksätta glassen så det blir säkert gott. Jag ska även baka fem sorters kakor och bullar. Hur det ska hinnas med vet jag inte dock.  Vi får starta redan imorgon tror jag. De torra kakorna håller sig ju iaf till söndag. Sa får det bli!

2 kommentarer:

Morfar sa...

Baka,baka liten kaka.....lycka till
Har stora förväntningar bara så du vet..

Emma sa...

vit chokladfluff och citronmousse är en oslagbar kombo som tårtfyllning annars, det blir väldigt fräscht. annars vit choklad + hallonmousse, funkar också finfint. hallon+lakrits kanske? :)