måndag 21 januari 2013

Snowracer

Lucas hade lyckan att få en jättefin snowracer i julklapp av moster Sofia och Johan. Den är han väldigt stolt över. Det enda kruxet är att i Klarsjökärret finns det inte några backar att åka i. Så idag, efter att Nichlas åkt till jobbet, fick jag snällt dra Lucas på snowracern...i en och en halvtimme! Som tur var var det inte sandat på vägen i alla fall men jag fick ta lite turer ute i skogsterrängen för att det skulle bli extra roligt. Det kallar jag BRA träning för jag var plaskblöt när vi kom in. Lucas däremot var lite kall och fick hoppa i badet för att värma sig lite. Nu ska det bli isande kallt i veckan igen men till helgen utlovas det plusgrader. Det är lite frustrerande att vädret inte kan bestämma sig. Jag beställer -3 grader och lite sol. Snö har vi så det räcker. Blask är jag inte intresserad av. Sen, om kanske nån månad får det gärna gå mot vår. LIIIITE trött på vintern är jag allt men glädjer mig åt att man åtminstone märker skillnad på ljuset både på morgonen och kvällen. Fast det är klart..klockan 4.00 när jag kliver upp är det nästan alltid mörkt.

2 kommentarer:

Morfar sa...

Bra träning för dig alltså...

Mormor sa...

Jag beställer 30 grader! Plus alltså.
Samma odds för det som för att vinna en högvinst på Lotto, eller....