tisdag 15 januari 2013

Här får du extra

Jag skulle önska att dygnet hade några fler timmar. Ja, kanske sisodär fem eller något, för det är svårt att hinna med allt jag vill göra. Speciellt de dagar då jag jobbar. Och då jobbar jag ändå bara FYRA dagar i veckan. Jag kan bara tänka mig hur det skulle kännas att jobba måndag-fredag allways. Efter jobbet vill jag ju såklart vara med Lucas så han tar ju upp större delen av tiden. Sen ska man hinna med vardagssysslorna också så att huset inte fallerar och man får städa hela helgen. Nu är jag kanske lite väl pedantisk men får jag inte damma och dammsuga mår jag ju ruttet i själen...så det är ett måste. Sen ska det tvättas kläder också. De ska sedan hängas och plockas in. Jag vill även hinna med att kolla Facebook, blogga, kolla lite på tv:n, läsa min bok och äta kvällsmat. En halvtimmes träning skulle också sitta fint på kvällen. Dessutom ska man hinna med att ta lite tid för varandra också. Ja, jag och Nichlas alltså. Det är nog där det går sämst tror jag. Det blir inte mycket kvalitetstid där inte tyvärr...för det hinns liksom inte med. Så därför blir min önskning fem extra timmar om dagen!

Inga kommentarer: