tisdag 24 juli 2012

Värmebölja!

Nu är klockan lite över elva o jag är fortfarande vaken. Det är varmt...lite svettigt mellan lakana o jag stålsätter mig mot ännu en natt med dålig sömn. Dock bör Lucas sova gott med tanke på dagens bravader. Mer en tre timmar på badhuset med kusinerna plus bus o födelsedagskalas långt efter läggdags. Självklart är det underbart att Lucas är blöjfri o mamman är upp över öronen stolt, men är man utan blöja måste man även se till att vakna på natten för att gå på toa. Vi är uppe två gånger i snitt på natten o kissar. Jag, som sedan länge, lagt tråkiga nätter på hyllan blir självklart trött av att bli störd i sömnen. Men jag klagar inte...det vill jag klargöra. Men värmen lär inte underlätta!

Ja, hursomhelst, utlovas det värmebölja imorgon. 30 grader ska det bli o sol så det står härliga till. Vi har planerat en liten utflykt till Yxningen där man kan hyra flotte med motor o åka ut på sjön. Det blir kul. Om än varmt tusan. Tur att det går att bada. Solskyddsfaktor är ett måste! Om jag lyckas få med mig kameran kommer uppdatering å det snaraste.

Hej så länge!!<3

1 kommentar:

Morfar sa...

Du borde ha sovit tidigt för imrg ska du hålla reda på Lucas på en flotte!!!!