onsdag 4 juli 2012

Semesteruppdatering

Semestern är i full gång och jag har verkligen kommit in i rätt anda. Till o med vädergudarna har gett mig en knuff i rätt riktning. De första dagarna har varit fyllda med lek o bus. Igår spenderade vi ett par timmar på badhuset tillsammans med Sara o barnen. De leker så bra ihop nu att man nästan kan lägga sig på handduken o slappna av en sekund. Där lyckades jag bränna mitt skinn lite i solen. Härliga sommar!

Idag har jag fått känna på riktig lyx då vi varit på stranden o busat. Synd att pappan missar allt det roliga men snart är det hans tur också. Håller tummen för lite sol de kommande veckorna också!

Bilder har jag inga eftersom kameran glömdes hemma.

Lite nytta har jag också hunnit med. Först o främst vill jag ge mig själv en klapp på axeln för att jag så duktigt ÄNTLIGEN fått in rutinen att använda tandtråd VARJE kväll. Det om nåt kallar jag nytta. Sen har jag även räddat vindskivorna på vårt fina hus från att ruttna. Jag har skrapat de o gett de ny fin vit färg. Även staketet på framsidan ska få sig en ansiktslyftning. Där har jag målat ungefär en sjättedel men det blir rysligt fint. Det enda jag inte gillar är att det bor bålgetingar en bit ifrån där jag målar. De är riktigt läbbiga! Dörren till boden blir nästa målningsprojekt. Den ser ut som skrutt!

Nichlas har klippt vår nya gräsmatta för första gången idag. Nu har tomten helt plötsligt blivit mycket större. Svårt att få gräsfröna att ta sig runt träden bara.! Där får vi kämpa på lite till för att få det snyggt.

Mina nya böcker har kommit. En min nya bok...som är tre i en liksom. Den är på tusen sidor så nu har jag att göra ett halvår framöver.

Jag slår härmed fast att semester o sommar är det ultimata o jag önskar att jag alltid kände mig så här pigg o nöjd. Jag ÄLSKAR livet!

1 kommentar:

Emma sa...

Så härligt att höra, hörrö du! :)

Ska vi försöka ses nåt den här sommarn..?