måndag 2 juli 2012

Det värsta som finns.

Jag är väldigt dålig på att shoppa. Är rätt självkritisk o tycker att det mesta sitter fult på min tjocka kropp. Något som alltid varit svårt är det här med bikini. Jag är rätt stor däruppe, trots att brösten blivit något mindre av barnafödande o amning, drar jag en C eller en D. Kommer man upp i den storleken på kupa hittar man inte längre några mindre storlekar runt om. 85 och 90 finns det MASSOR i men jag behöver inte större än 75. Hur tänker Sverige där? Man behöver inte vara gigantisk för att ha en C.

3 kommentarer:

Emma sa...

Jo, det måste man. O är man 2 meter lång är man automatiskt 1 m bred också - det är iaf ofta bara bredden som skiljer mellan L och XL när man ska köpa tröjor till Robert. Sjuk värld vi lever i - gör kläder efter hur människorna ser ut, för bövelen!

Sofia sa...

Men du Elin, jag tror inte det spelar någon roll vad man har för storlek, köpa underkläder och bikini tror jag ingen gillar. Fast jag har ju iallafall inga problem med storlekarna iallafall, men så har jag ju inte så mycket att komma med heller. ;)

tantmormor sa...

ett tillägg till när det gäller stora storlekar, har man en större storlek älskar man självklart att se ut som en tant och att ha kläder med fula mönster!