tisdag 10 juli 2012

Fiska är kul

När jag var liten var jag rätt insnöad på de här med att fiska. Jag minns inte hur gammal jag var men jag fick ett alldeles eget kastspö när jag fyllde år. Nu har det gått massor av tid sedan jag fiskade senast. Därför har vi nu tagit oss tid att göra det på semestern. Först var vi i Stegeborg, tog färjan över och testade fiskelyckan. Ingen lycka alls kan man säga då vi inte fick ett enda napp. Kanske berodde det mest på att Lucas kastade stora stenbumlingar i vattnet under tiden vi metade. Någon dag senare var det dags att gräva upp mask igen. Tillsammans åkte vi sedan ner till Venasjön. Där gick det betydligt bättre och vi fick napp sex gånger. Dock kastade vi tillbaka firrarna direkt men jag tror det var lite spännande för Lucas att se vad det gick ut på. Han klappade fiskarna och höll till o med i en innan den hoppade tillbaka i sjön.


1 kommentar:

Sofia sa...

Inte lätt att fiska när någon slänger i stenbumlingar i vattnet, ha ha!