måndag 12 mars 2012

Våren är här

Första riktiga vårdagen idag. Det har verkligen varit helt underbart skönt ute. Så pass varmt att jag endast var klädd i vanlig tröja och byxor när jag var ite och tvättade bilen. Den blänker nu och man kan för första gången på länge se att den är blå. Imorgon behöver jag inte skämmas för min bil är nog inte smutsigast i garaget på jobbet längre. Det känns najs!

Lucas och jag, som inte hade några planer alls för dagen, hamnade till slut i Sörping vid elva. Klädda för utelek med överdragsbyxor och allt. Där mötte vi upp Jenny, Hampus och Jonathan och Tessan och Theo. Vi gick en sväng vid kanalen i den sköna solen och gjorde några stopp på vägen för lite lek.


Till sist blev vi trötta och bestämde oss för en fika. Självklart på Jannes. Tur hade vi också för vi hittade ett ensamt litet bort i solen där det var lä. Där satt vi sen och drack kaffe och hade det gött. Ljuva vår..låt den vara här för att stanna!

1 kommentar:

Morfar sa...

Låter skön att ni också får lite värme,här strålar solen hela tiden och inte en droppe regn.