lördag 17 mars 2012

Blöja

Enligt min mening är min son nu helt torr dagtid. I alla fall här hemma. Är man hos mormor kan Lucas vara lite väl inne i det han styr med och "glömma" bort att gå på toaletten. Annars är han jätteduktig och säger till om han är bajsnödig. Detta har jag nu berättat på dagis. Den informationen mottogs inte som jag hoppats. Fick känslan av att de "inte ville" att vi skulle sluta med blöjan eftersom Lucas aldrig sagt till att han behöver gå på toaletten. Men det gör han ju inte heller när han han blöja hemma. Då vet han ju att det går bra att kissa i byxorna utan att det gör något. Han är ju inte dum liksom. Nu står jag i valen och kvalet här om vi kanske ska avvakta ett tag till innan vi blandar in dagis..kanske ända fram till sommaren. Men det känns ju tråkigt också liksom, när det går så bra annars. Ja, tyck till nu kära vänner. What to do?

1 kommentar:

Mormor sa...

Bry dig inte om att ha för bråttom med dagis. De har inte samma koll på varje barn som det är hemma. Låt honom ha blöja tills ett tag till. Du kommer att veta när det är dags!

Många kramar