söndag 4 mars 2012

Utflykt

Efter jobbet idag kom Lucas och pappan och hämtade mig. Vi styrde kosan mot folkparken där massor med hungriga änder (och måsar) väntade. Jag hade packat stora påsar med gammalt bröd som dom sluktade med god aptit. Vi stod där i säkert en halvtimme innan allt bröd var uppätet. Lucas passade också på att smaka. "Meja gaj" (mera bröd) Sedan gick vi och tittade efter en bänk i solen vid lekplatsen där vi kunde fika. Kokkorv i termos med bröd och ketchup, festis och kanelbullar stod på menyn. Mums! Lucas hade dock inte tid att fika utan ville först prova alla roliga kanor och gungor. Sist vi var där var Lucas dryga året och hade inte så mycket glädje av lekplatsen. Dessutom var det tre meter snö då men idag var han eld och lågor över allt roligt som fanns att göra. Till sist blev vi lite kalla och åkte hem. Mysig dag i härligt solsken. Vad mer kan man begära.

Ska tillägga att Nichlas ine fick med sig kameran så några bilder har jag inte att bjuda på. Men det lär bli fler utflykter så...

4 kommentarer:

Mormor sa...

Utflykter är mysigt. Snart kan ni ta cyklarna också! En annan sak. Nu behöver man inte verifiera alls när man kommenterar din blogg. En lättnad får jag säga!

Elin sa...

Ja, o när man kan gå i skogen o plocka blommor o bär. Ska bli mysigt. Jag har ändrat inställningen på bloggen nu. Mystiskt att det ändrade sig av sig själv först dock!

Sara sa...

Du vet väl att du kan fota med mobilen?

Elin sa...

Och den tror du att jag har med mig?;)