söndag 2 oktober 2011

Ojämnt

Vad är det för konstigt väder vi har? Igår var det rena rama sommarvärmen och idag är det grått och tråkigt. Jag längtar redan tillbaka till sommaren. Längtar efter att få gå ut tidigt på morgonen utan att frysa, att få bada i sjön, att få gå naken i trädgården, att få äta glass och käka lunch på uteservering. Usch! Det är alldeles för långt dit. Samtidigt ska det bli lite spännande med vinter också. Min första vinter här ute i Klarsjön då jag måste upp och åka till jobbet tidigt. Här fodras bra väghållning..plogningen måste bara funka. Spännande och se om Lucas gillar snön. Bygga snögubbar, åka pulka och grilla korv. Julbord på jobbet och Lucas andra julafton. Ja, varje årstid har nog sin charm. Fast det här som är "emellan" kan jag nog vara utan.

1 kommentar:

Emma sa...

Läste nånstans att enligt aboriginerna finns det sex årstider. Det stämmer bättre, tycker jag. Jag gillar iofs alla årstider INKL mellanperioderna, när man vet vad som komma skall, liksom.

jag gillar ju inte att bada så för mig är hösten och vintern perfekt! :D (däremot gillar jag inte att köra bil på oplogade vägar vilket man ju utsätts för en hel del härute (snöröjningen här är under all kritik..)