lördag 15 oktober 2011

Detta dagis

Ja, i onsdags fick jag hem en unge som var rysligt dålig. Jag trodde att det var förkylningen som spökade, men så var icke fallet skulle det visa sig. Lucas la av en riktig kaskad i soffan, rakt över hela mig och sig själv, för att sedan bli blossande rödprickig över hela kroppen. Mamman blev självklart chockad och jätteorolig men Lucas blev snart sig själv igen och vi kunde pusta ut här hemma. Då övergick rädslan till vrede. Det var länge sen jag var så arg som jag var just då. Vad är det för usla personal som inte klarar av att hantera en allergi som faktiskt är väldigt vanlig? Vad ska man göra för att få de att fatta? Världelösa usla dagis. Andra gången som Lucas blivit dålig pga dem. Pyttsan! Jag skulle minsann ringa runt och skälla ut alla som jag fick tag i tänkte jag. Jag ringde faktiskt till föreståndaren för Lucas dagis men hon var självklart inte på plats och jag kom till en telefonsvarare. jag ringde även till allergimottagningen men det var fullt omöjligt att komma fram där med. Till slut fick jag helt enkelt ringa till själva dagiset. Summan av kardemumman blev att vi i fredags hade ett möte med hela personastyrkan, både jag och Nichlas, för att klargöra vad det är som gäller för Lucas och att det är ABSOLUT oacceptabelt det som hänt. Vi gick därifrån med en bra känsla i magen och nu är det bäst för dem att det funkar. En incident till och vi byter dagis!

2 kommentarer:

Tessan sa...

Skönt att det kändes bättre när ni gick från mötet, hoppas bara att dom kan hålla det oxå. På en jobbarkompis dagis har dom börjat med äggfri mat åt alla barn bara för att det finns en som är allergisk. Jag menar dom får ju lika bra mat iaf.

Sara sa...

Byt nu!