tisdag 18 oktober 2011

Borta

Var är min mobiltelefon? Ja, inte är den med hem i alla fall. Nu får jag sitta här med lite ont i magen av oro för att någon ska stjäla den om den ligger framme på jobbet. Eller har jag slarvat och lyckats glömma den i omklädningsrummet? Hm! Usch. Tur att det bara är nio timmar kvar tills jag ska dit igen. Man känner sig garanterat handikappad utan mobil.

Idag stod ugnspannkaka på menyn här hemma. Rätt bra när Lucas ätit mat på dagis. Då kan man skippa middagen här hemma nångång ibland för att sedan laga nåt som han inte kan äta efter läggning. Idag föll det sig alltså så att det blev ugnspannkaka. Smarrigt!


Har en bild på min egen pannkaka men orkar inte dra fram sladdar för att lägga över fotot från kameran till datorn..så jag snodde en här från nätet. Men min är minst lika fin ska ni veta.

Det var drop-infika på Lucas dagis idag. Jag som tycker att sådant där är lite roligt såg fram emot att få träffa de andra föräldrarna och se hur de beter sig tillsammans med sina barn. Men ack ack..jag, Lucas och Nichlas fick fika själv då de flesta redan varit. Två barn var kvar när vi kom och deras päron skulle inte dyka upp förrän senare. Aja, gott kaffe var det i alla fall.

Imorgon ska vi eventuellt ÄNTLIGEN få åka till Lucas mormor och morfar. Det var en och en halv vecka sedan vi träffade dem..och det är lååång tid. Vi brukar vanligtvis träffas kanske två gånger i veckan. Men mormor har som bekant varit sjuk men är helt klart på bättringsvägen. Det gillar vi.

(Vi ska även hinna med att gå på kalas...)

1 kommentar:

Morfar sa...

Jag vet att matte inte är ditt favoritämne men vi sågs i Fredags.