fredag 6 januari 2017

Tröttmössa

De sista fyra månaderna har jag fått testa på hir det är att sova ordentligt på natten. Visst blir jag störd av samtliga familjemedlemmar några gånger varje natt men att slippa ställa klockan på 4 gör ju att jag hinner sova längre. Har det gjort mig piggare? Njaaaa. Jag vet inte det jag. Däremot har jag blivit bortskämd aå de nätterna när jag snittat 5 timmar har jag istället varit alldeles död på morgonen. Snacka om att man är vanemänniska.

Vi som faktiskt fick till lite jullov för barnen i år (jag hade en del komp och Nichlas schema föll sig bra) har verkligen gått bananas vad det gäller att sova. Nu är klockan snart 9 och Leia sover fortfarande, Nichlas likaså. Ändå nattade jag henne som vanligt klockan 19 igår. Så här har det varit sen jul. Vi sover bort halva dagarna. Den enda som oftast är uppe med tuppen är Lucas men han har också passat på att ta några sovmorgnar. Funderar på hur det kommer bli nästa vecka när skolan och jobbet kör igång igen. Klarar vi det tro?

Inga kommentarer: