fredag 13 januari 2017

På repeat

Finns liksom inte så mycket att skriva om när dagarna ser likadana ut. Leia är fortfarande sjuk. Kan dock se en liten ljusning då och då. Vissa stunder är hon lite piggare och orkar prata lite om det hon ser på paddan. Dessutom har hon fått i sig ett smörgåsrån, som visserligen var på väg upp men som bestämde sig för att stanna kvar i magen ändå. Kiss i blöjan och det är ju bra. Nu är klockan kvart över fem och jag har lagt henne i sin säng. Får se om hon sover till imorgon. I sure hope so!

Det är inte bara hemma hos oss magsjukan härjar. Nu har den öven kommit till mitt jobb. Det är flera stycken som insjuknat sen igår. Nu hoppas vi att alla blir hemma tillräckligt länge så att de är friska när de kommer tillbaka. Vi vill inte ha en epidemi!

Idag har jag varit i stora köket och lagat mat till alla barn på skolan. Kalops. Det blev satan så salt men jag spädde och redde ett par gånger. Tror resultatet blev okej. Bakade knäcke på morgonen också och gjorde toast till frukost. Det är kul i köket. Jag gillar det! Bäst är det när förskolebarnen är ute på gården och kikar in igenom fönstret till köket. Trucker näsorna mot fönstret och kollar in vad jag gör. Sötnosar är de!

Inga kommentarer: