måndag 16 januari 2017

Akut slut

Äntligen friskförklarade. Leia har varit på förskolan, Lucas i skolan och vi andra har fått jobba båda två. Välkommen vardagen. Vi är så glada att du är här!

Det är ljusare ute på eftermiddagarna. Det är himlarns skönt. En sådan här dag då Nichlas jobbar förmiddag och jag slutar redan 14 så hinner man faktsikt aktivera sig själv och barnen utomhus en stund. Då det varit minus ett tag nu ligger isen blank på sjön. Jag och barnen var och inspekterade den igår. Idag tog vi med skrillorna och pulkan för att åka en sväng. Dock har det ju fallit lite snö under dagen så det låg lite vitt puder på isen. Men den var stabil och slät och toppenbra. Vi hann åka en liten stund innan det blev för mörkt och vi gick hem. Leia vill också ha skrillor och försöker ställa sig på mina fötter när jag åker. Annars funkar det fint att åka racer i pulkan.

Det är sådana här eftermiddagar då jag uppskattar att bo som vi gör lite extra. En hel sjö alldeles för oss själva. Synd att det inte riktigt är så på sommarhalvåret då halva Sverige oftast är här...

Inga kommentarer: