fredag 6 januari 2017

Ny regel

Det har blivit mycket godis de sista veckorna. Hela det här med jul och nyår genomsyras ju av godsaker. Därför har vi nu gemensamt bestämt att varannan vecka, fredag eller lördag, får man äta sötsaker. De helger då det inte är godis så gäller popcorn eller salta pinnar i måttlig mängd. Lucas brukar ha världens godislass varje fredag och jag har länge tyckt att det är ohållbart. Nichlas kanske inte riktigt är inne på samma spår men nu har vi bestämt så här iaf. Vi vuxna har samma regel såklart. (Med undantag för mig som fortfarande brottas med mitt pepsi max-beroende. Men man kan inte förändra världen på en dag.) Vi börjar så här.

Ikväll jobbar pappan så Lucas och jag har legat i soffan och kollat på film. Han har ätit popcorn. Den vänliga jätten hette filmen. En vacker saga som jag rekommenderar...

Inga kommentarer: