tisdag 31 mars 2015

Ljusglimtar

Det har varit kämpigt här hemma som ni vet. Lucas har betett sig som en tonåring och varit riktigt jobbig under en period. Jag tror dock att det börjar ge med sig lite och jag tycks se ett mönster. Ger man honom all sin uppmärksamhet är han nöjd och glad. Får han däremot styra lite ensam medan jag gör nåt annat..typ tar hand om Leia lite..brakar helvetet lös. Så är det väl och så får det väl vara för det är en omöjlighet för mig att vara med honom 24 timmar om dygnet. (Tänk om man kunde klona sig!)
Lucas är iaf riktigt rolig när han är på gott humör. Han skojar och spexar. Häromdagen hängde vi på Familjecentralen i Sörping när Nichlas var på sjukgymnastiken. Där bygge vi med plusplus och Lego men bäst var nog att klä ut sig! Lucas testade alla kläder som fanns och han blev riktigt snygg. Vi hann inte pyssla nåt så det får vi göra nästa gång!

Det är alltid samma människor där på Familjecentralen. Samma barn och samma mammor och jag antar att de blivit rätt tajta allihop och skaffat sig rutiner där Öppna Förskolan. Kommer man då som ny med lite större barn tittar de lite snett på en. De andra mammorna tycker nog att jag och min familj stör deras mönster lite. Jag bryr mig egentligen inte..fast jag kan inte låta bli att störa mig tillbaka..bara litegrann.

Inga kommentarer: