torsdag 5 mars 2015

En sak till mig

Jag har påbörjat ett litet projekt här hemmavid om kvällarna. Jag har börjat fylla i alla "bebisböcker" vi fått till Leia. Sådana här "om mig"-böcker där man klistrar in bilder och skriver sådant som kan vara kul att minnas och läsa om. Både för oss men också för barnen när de blir äldre. Jag minns att jag tittade i våra böcker när jag var liten. Nu finns de ju tyvärr inte kvar men jag minns de väl. (Vi hade också en läkarbok som var intressant vill jag minnas.) Lucas böcker har ju varit påbörjade sedan han var bebis men de är långt ifrån färdiga. Därför ska jag lägga ner lite krut i dessa också tänkte jag. För att kunna ro i land detta projekt har jag köpt en sak till mig själv. (Visserligen kommer resten av familjen också ha glädje av den men ändå.) Jag har köpt en fotoskrivare. Den är så fin! Jag har testat att skriva ut några foton men också målarboksbilder till Lucas. Det är perfekt. Ännu har jag enbart testat små bilder men så fort jag får chansen att åka till IKEA o köpa ramar ska jag testa att rama in foton i storlek A4. Glädjerus!

Inga kommentarer: