onsdag 26 mars 2014

Strömlös

Imorse när min mobil ringde 04.05 lade jag märke till att det var märkligt tust och väldigt mörkt i huset. Jag hade sovit som en kratta hela natten. Dels för att bebisen trycker mot blåsan nåt djävulskt men också för att det ute var riktig storm. Det blåste nog mer här än det gjort på länge. Det var nästan lite otäckt. Ja, självklart var det strömavbrott! Jag fick helt enkelt smyga upp och leta reda på ficklampan för att packa ihop mina grejer och åka till jobbet och duscha. Det var en förvånad nattis i receptionen som jag möttes av..en halvtimme tidigare än vanligt. Så kan det gå med luftburna ledningar. Som tur var var strömmen tillbaka när jag kom hem elva timmar senare.

1 kommentar:

Morfar sa...

Hoppas elen kommit tillbaka när jag kommit hem,annars kanske jag emigrerar...