tisdag 18 mars 2014

Rensa och kasta

Idag är jag sugen på att rensa här hemma. Vi bor inte så stort och förvaringsmöjligheterna är begränsade som jag nämnt förut. Jag är inget vidare på att organisera. Önskar att jag hade en gnutta av det min syster har. Hon bemästrar sådant här. Ja, hursomhelst så är ju tanken att bebisens rum ska bli uppe på sovloftet. Däruppe är det nu kontor/förvaring. Vi är ALDRIG där och det är en smula kaosartat. Viktiga papper. Papper som man aldrig tittar på men ändå måste spara..en bokhylla full med böcker. Böcker som redan är lästa men som man inte kastar ändå. Det är svårt att veta var jag ska börja. Här nere i huset är det ju liksom redan färdigmöblerat o det finns ingen plats för nån bokhylla eller nåt. För att kunna organisera upp det hela måste hela huset rensas. Vinden, förrådet, boden. Ja, överallt! Lucas rum svämmar över av leksaker som inte har nån riktig plats utan bara skräpar. Där behövs också en kraftansträngning. Och kanske behöver Lucas en stor garderob snart. Situationen känns en smula övermäktig. Men jag tänker att när jag är ledig, innan barnafödandet, så kommer jag ha tid till allt det där. Men å andra sidan står vpren för dörren och trädgården lär ju behöva lite kärlek. Dessutom ska grunden byggas för och markbädden bytas. Varför varför varför denna stress varje år?:(

1 kommentar:

Mormor sa...

Ja du, du hittar väl alltid på något att stressa upp dig för, eller hur?