fredag 14 mars 2014

Fredagsmys o graviditet

Idag har vi haft fredagsmys på Ströms Väg med Theo och Jonathan och alla mammor och pappor. Vi har spisat pizza och avrundat det hela med godis och kaffe. Strax innan 20.00 var Lucas helslut och tyckte det var dags att åka hem. En tandborstning senare sov han sött i sin säng.

Vecka 28 idag och tiden går snabbt. Om en månad lite drygt går jag hem från jobbet eventuellt. Jag är stor och i magen är det full aktivitet mest hela tiden. Det känns bra och ger mig ett lugn. Nojjig är jag så det räcker och blir över. Jag tänker inte ropa hej förrän bebisen är ute. Har hört alldeles för många skräckhistorier. Om två veckor ska vi till barnmorskan igen. Jag äter fortfarande som en häst och unnar mig sådant som jag aldrig gör annars. Lär få skäll igen. Ibland bryr jag mig inte ibland bryr jag mig för mycket. Har tre stoooora åderbråck på höger ben samt ett gigantiskt i ljumsken. De gör ont och är väldigt fula. Ska bli skönt att vila de stackars benen trots att veckan som varit gått riktigt bra. Jobbigast är det när det trycker på blåsan. Den känslan kan jag inte beskriva men det känns som man ska sprängas typ. Obehagligt! I övrigt mår vi bra här hemma och med tre lediga dagsr framför oss känns livet tipptopp.

Inga kommentarer: