lördag 19 november 2011

Oh no!

Herr magsjuka har varit och hälsat på hemma hos oss. Lucas kräktes över bordet på Pizza Hut igår när vi var där och lunchade med mina vänner. Stackars lilla barn. Lunchen fick ett abrupt slut kan man lugnt säga och jag har fortfarande ångest för att jag utsatte mina kamrater för det. Men på förmiddagen var Lucas precis som vanligt. Vi var till och med ute en sväng så det var inget jag kunnat förutse. Senare igår var han dock helt utslagen. Nio kräkningar blev det men till sist somnade han i sin säng och sov hela natten, med bara ett litet avbrott för att dricka vatten. Idag har vi klarat oss utan kräks och Lucas har lyckats pilla i sig tre smörgåsrån och lite blåbärssoppa. Han har dock varit supertrött och grinig och väldigt rutten i magen. Imorgon har jag tagit ledigt så vi får vara hemma o kurera oss ordentligt. Känns som rätt beslut!

1 kommentar:

Mormor sa...

Det ar nog bra om ni ar hemma tills ni ar friska. Krya pa er!