söndag 13 november 2011

Första och SISTA gången

Igår, lördag, jobbade jag frulle. Efter arbetsdagen var jag och hämtade min bil i garaget precis som vanligt. Garaget har sådana här automatiska dörrar som öppnas när man åker fram. Jag stod där och väntade tills jag kunde pressa ut bilen genom porten. PANG! Helt plötsligt fick jag en tjej på motorhuven. Adrenalinet dånade i öronen och hjärtat slog i 320. Jag har alltså kört på en cyklist som cyklat på trottoaren. Hon kom körandes i väldig fart ifrån höger så det fanns ingen chans att jag kunnat se henne. Snacka om ångest! Jag kastade mig ut ur bilen och hjälpte henne upp. Hon låg alltså ner med typ cykeln över sig på gatan. Cykelkorgen var sned och likaså styret. Som tur var var hon HEL och hon hade inte slagit sig alls. Jag rättade till cykeln så gott det gick. Bad om ursäkt femhundra gånger och försäkrade mig om att hon inte hade ont. Sen fick hon mitt nummer om hon ville lämna in cykeln och sen skildes vi åt. Elin hette hon..sammanträffande?

2 kommentarer:

Emma sa...

Usch, vad jobbigt..! Skönt att det ändå gick bra. Men..

.. man ska väl för tusan inte cykla på
trottoaren? Det fick iaf jag lära mig som barn..

Mormor sa...

Aj da, men tur att ingenting hande. Cyklister har ALDRIG foretrade fore bilister hur som helst.