söndag 25 september 2011

Theo-bebisen

Idag har vi varit i Mauritzberg för att se Theo-bebisen döpas. Det är nog faktiskt första gången jag var där om jag minns rätt vilket kanske är konstigt eftersom Tessan jobbat där så länge. Hela tillställningen var jättelyckad och Tessan (och Danne) hade lagt ner massa arbete med solosång och mat och dukning. Jag håller tummen för att de uppskattade vår doppresent. Jag har ju inte tidigare kunnat berätta att det  var en tavla med Theo jag höll på med när jag pärlade..men så var det i alla fall. Och det blev fin när den väl blev färdig. Tyvärr glömde jag såklart bort att fota den innan jag gav bort den. Lucas var jätteduktig hela tiden men som alltid en smula energisk. Jag och Nicke fick turas om att gå ut och "valla" honom. Hursomhelst en jättelyckad dag.



Mitt nyfriserade hår! Rätt nöjd med färgningen men klippningen kunde varit bättre. Hon klippte för tog för lite så den frisyren som jag egentligenb ska ha funkar inte..nåja, snyggare än förut iaf. Alltid nåt!
På tal om nåt helt annat så måste jag ringa dagis imorgonbitti och fråga om det är okej att Lucas kommer några timmar på dagen. Lite kort varsel och jag är rädd att de ska säga att det inte går. Men det handlar liksom inte om mer än fem timmar. Och då sover de ju ändå typ 1-2 timmar av det. Annars får jag helt enkelt dumpa honom hos morfar ett tag.

1 kommentar:

Anonym sa...

På "våra" dagis har vi rätt att ringa med kort varsel om vi måste jobba..