tisdag 28 februari 2017

Cheating

I och med att vi skaffat oss en våg här i hushållet har allvaret börjat. Det här med vikt har ju alltid varit ett gissel för oss. Vi går upp och vi går ner. Jag har gått ner o nått min målvikt en gång i hela mitt liv, förra året, men nu har vi slappnat av ovh tjockat på oss igen. Jag bantar inte. Tror inte på bantning. Jag gillar däremot att försöka äta SMART, lagom och träna mycket. Nu är det vinter och således inte jättekul att löpträna. Jag förmår mig inte alltid att ge mig ut faktiskt men ett par gånger i veckan brukar det bli.

Hursomhelst så var vi tvungna att fuska idag. Lucas fick ett frispel när jag hämtade hem honom från frita. På fettisdagen ska man ABSOLUT och DEFINITIVT äta semlor. Jag hade inga semlor hemma dessvärre..därav frispelet. Men så föll det sig ju så fantastiskt att Nichlas hade sjukgymnastik nu på eftermiddagen och kunde svänga förbi Willys. Att det finns färdiga semelbullar som Lucas kan äta är ju ett under. Lite vispgrädde till det och vaniljsås så hade vi snart gjort oss varsin semla. Jag var den som först vek mig. "Jag offrar mig på en semla idag, behöver ju inte äta så mycket kvällsmat sen." Nichlas var inte jättesen med att hänga på. Ett litet fusk har ingen dött av och nu ska jag snart ge mig ut på en sväng.

Leia åt mest grädde men Lucas lyckades klämma i sig en hel semla innan karateträningen. Kan vara så att han tänker sig en semla till kvällsmat också. Ja, är det fettisdagen så är det!

Inga kommentarer: