lördag 5 september 2015

Woop woop

Ibland ska man ha tur också. Innan vi åkte till Mallis var det en skogsmaskin här ute i Klarsjön och körde. Den sladdade vägen och "klippte" dikena på skogsvägen här bakom sjön. Klippte är fel ord, för den mejade bokstavligen ner allt i sin väg. Hallonbuskar och blåbärsris gick hårt åt men de var ju nästintill övermogna ändå. Ledsen blev jag när jag såg att björnbärsbuskarna blivit totalt mosade. Vilda björnbär är man inte bortskämd med skulle jag vilja påstå. Jag var ute och gick här nu ikväll för att få ihop mina steg. Trots regnet var det varmt i luften och vätan hade gjort luften frisk. Rätt som det var sprang jag på dem...de där mosade björnbären som inte alls var mosade utan bara lite tilltufsade. Härliga tider! De smakade smaskens vill jag lova. Extra goda eftersom det blev en liten "suprise" så att säga. Jag älskar att bo på landet. Det är ett som är säkert!

Inga kommentarer: