onsdag 22 maj 2013

Våffelprinsen...

..kom till mitt jobb igår och levererade två stycken splitter nya våffeljärn. Ja, inte "vanliga" våfflor då utan sådana här Belgiska..den tjocka varianten. Det luktar himmelskt sött av vanilj i hela matsalen nu. Smarrigt! Jag har dock inte smakat än. (En annan får inte unna sig för mycket i veckorna) men det hinner jag ju göra vartefter. Idag var det typ 25 personer av 210 som gjorde sig en våffla. Vad är det för fel på folk? Om jag bodde på hotell skulle i alla fall jag DEFINITIVT göra mig en. Men jag tror att våffeljärnen kommer göra succé bland alla sockerstinna barn i sommar som behöver energi innan en heldag på Kolmården. Hursomhelst är järnen och den nya bänken supersnygga och smälter in fint i buffén. Japp. Så, välkomna att testa vår frukostbuffé på Elite Grand Hotel Norrköping. Och vi har inte bara goda våfflor utan också den bästa, snyggaste och trevligaste personalen EVER!

Inga kommentarer: