torsdag 9 maj 2013

Fel i maskineriet

Idag är det torsdag fast röd dag. Kristi himmelfärd, heter det så? Jag har kommit på mig själv att tänka att det är fredag flera gånger då jag vanligtvis är ledig då. Imorgon ska jag dock jobba frukost. Vanliga fredagstider. Jag börjar 5.30 och går hem nånstans vid elva. Hela grejen känns lustig och att Nichlas är hemma idag plus tre dagar till gör mig inte mindre förvirrad. Fast det är härligt såklart!

Hela ledigheten är uppbokad med massa skoj. Imorgon får vi besök av farmor och Erland vilket händer typ ALDRIG. Vi ska bjuda på tacos och kolla in virke till ett av sommarens bestyr. Tanken är att grunden ska byggas för. Dels för att dölja de fula plintarna därunder men också för att kanske minimera risken för att kall luft tar sig in under huset och gör golven kallare än nödvändigt. Får se hur det blir.
På kvällen ska pappan iväg och kolla IFK Norrköping-match och jag och Lucas ska leka med kusinerna.
På lördag är det kosläpp tillsammans med Tessan och Theo och på söndag var det nåt som jag inte minns nu....

Imorse gick vi ut redan halv nio förresten och avverkade en 4 km lång promenad. Termometern visade 20 grader trots att det var tidigt och solen värmde våra ryggar. Jag längtar som om tok efter semestern! 5.5 veckors ledighet varav en vecka i Bulgarien! Åh. Och dessutom närmar sig midsommar och den 15:e juni ska vi på bröllop. Härliga tider. Härliga maj. Härliga sommar!

Inga kommentarer: