söndag 12 maj 2013

KOSLÄPP 2013

Vi har aldrig varit på Arlas kosläpp förut men i lördags var det dags. Vi packade fikakorgen och begav oss mot Vikbolandet och en gård som heter Odenstomta. Det var det flera tusen andra människor som gjorde vill jag lova. Jag har aldrig sett så mycket folk förr. Det var trångt och lite kyligt i blåsten. Fanns väl egentligen inte så jättemycket att titta på heller men det är alltid kul med en utflykt. Dessutom kom ju Tessan och Theo också och det var ju ett stort plus. Lucas, som bott på landet hela sitt liv, var föga imponerad av kossorna. Jag menar, vi ser ju kossor och hästar varje dag. Men fika är alltid gott och mamman hade bakat kakor och gjort mackor som smakade gott i gröngräset. Jag kan tänka mig att det är jättespännande för "asfaltsbarn" att besöka gården och kika på korna men vi kommer nog inte göra om det nästa år. En sak till i kalendern att bocka av i alla fall.




Inga kommentarer: