tisdag 18 december 2012

Trubbel i himmelriket

Nu är det tydligen dags igen. Det har hänt förr och lär hända igen. Jag är trött och frustrerad. Lucas har börjat krångla nåt så fruktansvärt vid läggningen. Han tjuter, tjuter, tjuter, tjuter och tjuter lite till. Han vill inte sova. Ska inte sova..utan ska sitta i soffan, dricka vatten, kissa, ligga i mammas säng, sitta i soffan, dricka lite till och snyta sig trettio gånger. Han vaknar även på natten i snitt tre gånger och är ledsen. Pappan är omöjlig att väcka vilket innebär att det blir jag som får ranta upp alla gånger. Vaknat har han visserligen alltid gjort. Något som jag trodde skulle växa bort. Det har det inte gjort. Det känns som vi har fått en ny bebis. Vad ska man göra? Jag önskar och hoppas att det blir bättre när han får en ny säng men bävar för att han istället kommer springa upp stup i kvarten då. Suck! Nu får vi igen för att vi hade det så bra när han var bebis..då var jag sällan trött och fick ofta sova hela natten. Tröttsamt och FRUSTRERANDE! Hjälp mig..någon.

Inga kommentarer: