torsdag 13 december 2012

Planer i kras

Det blir sällan som man tänkt sig. En av de första sakerna man lär sig när man får barn. Idag hade vi tänkt slänga på oss tomtedräkten och vara med på mysigt luciafirande på dagis. Mon då Lucas har nån konstig feber som kommer och går var det icke genomförbart. Trist! Han har dock varit glad o sprallig de här få timmarna jag varit hemma på kvällskvisten. Hostan är bättre också. Vågar jag hoppas på att det är på gång att gå över? Hoppas det!
Imorgon är det fredag. Skåpen här hemma gapar tomma. Vi har inget diskmedel och snart inga tändsaker till kaminen. Brödet är också slut. Det vore toppen om Lucas nu mirakulöst ville bli frisk under natten. En storhandling vore på sin plats...utan att överdriva. Jag som jobbar långpanna imorgon har ingen möjlighet att handla. Planen var att Nichlas, Lucas o min far skulle sköta handlingen imorgon förmiddag o att Lucas sen skulle följa med morfar hem när Nichlas börjar jobba klockan fyra. Nu hänger även dessa planer på en skör skör skör tråd och jag lär tvingas åka och handla på de få lediga timmarna jag har på lördag. Nej, vi kan slå fast att det här med sjukdomar verkligen inte är nåt att hänga i julgranen så här i juletider!

Hoppas ni haft en mysig lucia förresten. Jag har inte sett ett enda tåg. Suck!

1 kommentar:

Morfar sa...

Nej sjukdomar av diverse slag är aldrig kul,
bara hata bort som mormor säger...
Någon Lucia "live"har jag inte sett på flera år,
TV är ju inte precis någon höjdare...