torsdag 20 december 2012

Ploff!

Idag kan jag bjuda på ett öra som inte riktigt fungerar som det ska. Jag hör nästan ingenting på vänster öra och det är fruktansvärt frustrerande. Det är inte så att jag är ont utan det är mest en sugande känsla långt inne i örat. Och så susar det. Ungefär sådär som det låter i en snäcka. Antar att det är snor bakom trumhinnan..jag har blåst och blåst utan resultat. Och det känns som om jag väntar på det där "ont-sköna" PLOFFET eller KNAKET förgäves. Jag hoppas att det ger med sig under natten...

1 kommentar:

Sofia sa...

Låter tyvärr som om du har öroninflammation tycker jag. :( Har haft det två gånger i vuxen ålder, vad jag vet, och båda gångerna kom det efter en förkylning. Dock kände jag mig inte det minsta sjuk av själva öroninflammationen, men så kan det visst vara när man är äldre har jag fått berättat för mig. Om du är snuvig så kan du ju prova någon bra nässpray, i annat fall gav de mig något avsvällande för slemhinnorna, Rinexin kan det ha hetat? Inte så mycket mer att göra åt det dock, bara vänta. Men så länge du inte känner dig hängig så är det ju skönt.