måndag 16 maj 2016

Tjejhalvan

I torsdags var det, i Norrköping, premiär för tjejhalvan. Samma rutt som grabbhalvan fast åt motsatt håll.  Tjejerna var inte många, kanske runt 270 men killarna var fyra gånger fler. En liten folkfest. Det var jag och 7 stycken till från jobbet som sprang. Inte så många med andra ord men vi som var med var taggade vill jag lova.  Jag hade ett mål att springa de 5 kilometrarna under 25 minuter. Jag hängde på Mathilda från receptionen till en början. Hon är.väldigy vältränad så jag tänkte att om jag sprang i hennes takt borde jag få en bra tid. Vid 3 kilometer tappade jag lite. Uppåtlut är definitivt min svaga punkt! Men jag krigade på och med hjälp av min alldeles egna hejarklack (mamma, pappa och mina barn) kom jag i mål på 25,05. Lite surt att jag inte sprang 6 sekunder snabbare och på så sätt nådde mitt mål. Men jag är nöjd ändå. Alla som tog sig runt är ju vinnare!

Inga kommentarer: