söndag 29 maj 2016

Brevlådan

Den brevlåda som hänger därute bland mina grannars brevlådor, som har vårt namn på sig och vårt husnummer, det kan vara en av de fulaste jag någonsin skådat. Kanske har den varit fin en gång i tiden, för en herrans massa år sedan. Men nu är den ful, knycklig, avskavd och förbrukad. Den hängde där när vi köpte huset och tanken har varit att vi ska byta ut den. Det har liksom bara inte blivit av. Locket sitter inte ens fast längre utan hänger på sniskan. Därför, just därför, blev jag extra glad idag när jag fick motta min 30-årspresent från mina föräldrar. En alldeles ny, fräsch och egendesignad brevlåda. En röd, rejäl med våra namn målade på. Nu ska den bara skruvas upp i raden bland de andra så kan grannarna få beskåda den med avundsjuka i blicken. Mo hahaha...

Inga kommentarer: