torsdag 5 maj 2016

Att fylla 30

30 år alltså. En milstolpe i livet. Att fylla 30. Första gången man fyller jämnt då det kanske inte är fullt lika roligt längre. Inga "viktiga" år kvar att passera...Det känns ändå okej. Tycker att jag är i rätt ställe i livet och att jag ändå åstadkommit det mesta jag velat under mina 30 levnadsår. Jag har träffat min själsfrände och livskamrat och således gift mig. Jag har fått två fina barn. Jag har köpt ett hus men också hunnit med att bo i två lägenheter. Jag har tagit studenten och fått fast anställning. Jag har tagit körkort och köpt bil (ar). Jag har tagit lån på banken. Jag har även hunnit med en massa olika saker däremellan. Visst är det trist att åldras till utseendet. När man blir äldre blir huden liksom lite "ödlelik" om ni förstår? Man är inte längre lika len och slät som förr. Nu menar jag inte att jag är rynkig, för det är jag väl ändå inte? Bara liksom lite "sträv". Lite hängig i kroppen blir man ju också efter barnafödande och sådant men det bryr jag mig inte så mycket om. Jag har ändå aldrig känt mig nöjd med mig själv.  I övrigt tycker jag nog att det känns helt okej att fylla 30. Med ålder kommer visdom vettni och det kan vara rätt skönt att inte längre kallas för "Lilla gumman" och "fröken" och sådant. Elin 30 år...om tre veckor.

1 kommentar:

Emma sa...

Skön inställning du har, och ännu bättre att du känner att du åstadkommit det du ville göra..! Det kan jag känna ibland att jag inte har, men jag har ju å andra sidan 5 månader kvar att fixa till det också ;)

En helt annan fråga förresten, ni brukar väl hyra SOK-stugan ibland? Vad kostar det och vem vänder man sig till för att boka? :)