söndag 10 april 2016

Trött o slut

Ibland, efter jobbet, blir jag så trött att jag skulle kunna lägga mig ner varsomhelst och somna. Ansiktet hettar och benen är som spaghetti. Dessa dagar suger det att vara ensam med kidsen. De är finast fulla av energi och äventyrslustan. Dessutom är det svårt att hitta på aktiviteter som passar båda barnen. Oftast på eftermiddagen brukar vi slå ihjäl en timme i badkaret. Men nu har vi inget badkar. Eller så brukar vi ta en promenad med vagnen. Idag orkar jag inte det. Bara. Så. Trött. Nu har Leia parkerat sig i soffan framför tv:n. Youtube är på med diverse roliga barnsånger. Lucas tycker jag är den tråkigaste mamman i världen sådana här dagar och självklart får jag lite dåligt samvete. Men ibland måste man få vara trött också. 4 långa dagar kvar sen ledig tre...

Inga kommentarer: