onsdag 20 april 2016

Scary

På hotell händer det mycket märkliga saker. Det är som om folk tycker att det är helt okej att bete sig lite hursomhelst bara man kommer hemifrån.  Hotell lockar också fram riktiga märkliga individer. Sådana som man inte riktigt vet var de håller till i vanliga fall. På mitt jobb har vi en "black list". Hamnar man där är man alltså portad från stället och inte välkommen. Oftast fixar vi bild eller beskrivning av personen i fråga så alla vet vem man ska akta sig för att släppa in. Uteliggare har vi också gott om såklart . Mest vintertid då det är kallt ute. Värst är det med folk som faktiskt BOR på hotellet och håller på med diverse mysko prylar. Under mina tio år har jag varit med om så mycket konstigheter ska ni veta.  Det skrämmer mig att världen är så full av knäppisar,  psykfall och pundare...och att de verkar draaaas till mitt jobb gör det än värre.

Inga kommentarer: