torsdag 21 april 2016

Traditionsenligt

Idag ska det, enligt prognosen, vara den varmaste dagen av det som är kvar av april. Därför tog vi tillfället i akt att vinna ett "vad" jag har med mig själv varje år. Jag har lovat mig själv att doppa mig i sjön innan 1:e maj..oavsett väderlek. 2014 var det varmt ute o då badade jag 27:e april (då med Leia i magen). Förra året blev det precis på gränsen då datumet var 30:e april.

Här hittar ni förra årets inlägg:
http://elin-justanotherblogger.blogspot.se/2015/04/tradition.html?m=1

Jag har hållit på traditionen. Det var ungefär 9 grader i vattnet och först kändes det som benen skulle ramla av. Jag värmde upp med en 4 km lång löptur först, för att göra av med lite adrenalin och för att bli lite varm i kroppen. Jag älskar att bada. Det finns inget bättre och nu längtar jag, om möjligt, ännu mer efter badsäsongen. Fast den verkar dröja på sig. Lucas är av samma skrot och korn han. Han älskar också att bada så han doppade sig faktiskt han också. Nu är han så stor att han faktiskt får välja själv. Leia däremot fick sitta påpälsad och heja på.
Så nu var det gjort även detta år!

Inga kommentarer: