torsdag 26 februari 2015

Skojigheter

Imorgon är det fredag. Då ska jag ha "egentid' (vilket utomordentligt fånigt påhitt förövrigt). Jag är nästan aldrig utan mina barn. Oftast har jag i alla fall den ena med mig. Annars är Nichlas nästan alltid vid min sida. Vi är rätt tajta i vår lilla familj. Därför blir det en stor grej när jag ska iväg och göra nåt. Alltså för MIG. Barnen och maken klarar sig garanterat galant. Det är jag som tycker det är jobbigt. Men imorgon  ska jag ut med kollegorna och spela bowling och äta mat. Fest blir det men inte för den som kör. Så jag blir alkoholfri och det känns BRA! Det här med krogen och alkohol känns aningens överspelat. Det finns en tid för allt och föräldralivet ligger numera högst på min lista. Jag tror det kan bli trevligt och det är kul att jag är medbjuden och alltså inte helt bortglömd. Det händer mycket på nästan 1,5 år på en arbetsplats. Människor förändras och relationer likaså. Det ska bli spännande och träffa alla i civil miljö. Men vad har man på sig? Min garderob gapar tom på fina kläder. Jag har jeans som är tre storlekar för stora. Vad värre är att på lördag vankas det kalas. Min farmor fyllde 85(!) år igår och bjuder på lunchbuffé då. Vad klär man sig i då? Ska det vara byxor? Klänning? Hur casual ska man klä sig? Svårt det där. Speciellt när garderoben, som sagt, är lite tom....

Inga kommentarer: