lördag 21 februari 2015

Bakslag nummer ett

Det är inte bara kroppens utseende och fysik som ändras när man varit gravid och fått barn. Nejdå, jag har minsann märkt att  man ändras på massa andra sätt också. Jag har alltid varit morgonpigg. Alltså ALLTID. Även som tonåring. Jag har alltid vaknat lätt och aldrig haft några problem att gå upp på morgonen. Man skulle kunna säga att jag har varit Nichlas motsats. Men detta serrni har ändrats. Jag har gjort en total vändning..180 grader..tjoff! Jag är såååå trött. Död. Spelar ingen roll hur länge jag sover, jag är en levande död på morgonen ändå. Mitt humör är värre än värst VARJE morgon och det värsta av allt är att tröttheten liksom inte går över. Ibland tar det flera timmar innan det släpper. Där har vi en sak som ändrats hos mig under denna tid som mammaledig.
Trots detta var denna morgon snäppet bättre. Jag satte igång att städa direkt efter frullen. Skrubbade lite i badrummet, dammsög och annat smått och gott. Sen var jag ute med barnen en stund. Vi gick en sväng och jag passade på att ta ner julbelysningen. Nu vill vi ha vår. Och det kändes nästan som vår ute. Riktigt skönt och Lucas hade bara fleecefodrade regnkläder på sig utan att frysa. Efter utomhusvistelsen gjorde vi pannkakor till lunch och nu på eftermiddagen var vi på tacomys i Kimstad hos goda vänner. Hääärlig dag som skulle varit fulländad om det nu inte vore för all denna snö som just i detta nu vräker ner från himlen. Gräsmattan som för några timmar sedan var grön är nu helt vit igen. Minst 2 cm ligger på backen. Suck. Men jag antar att detta enbart är bakslag nummer ett i ordningen. Det kommer nog fler innan vintern tar adjö på allvar.

Inga kommentarer: