lördag 18 oktober 2014

Hösten är ett faktum

Ja, nu är det höst. Inte bara i mitt bröst utan också ute i trädgården och inomhus om mornarna. Det är kallt! Jag kräks på alla eklöv därute och förbannar de dagar som regnar bort. Men jag myser i värmen från braskaminen och kurar gärna i soffhörnet i kvällsmörkret. Hösten har sina "ups" and "downs" så att säga.

Nu har vi i alla fall lyckats rusta pojkvaskern för höstens kalla vindar. Ett besök i stan idag resulterade i ett par varmfodrade stövlar av märket "Tretorn". Japp. Har man en gång ägt ett par "Tretorns-stövlar" är det svårt att köpa nåt annat. Låt oss säga som så att man vet vad man får och det är KVALITET. Visserligen är priset en smula högre men det är det helt klart värt. De håller verkligen för allt och lite till. Storlek 29 fick det bli men i vinterkängorna som vi ska köpa kan det kanske bli storlek 30. Jordens största fötter har han min son. Eller ja..snart lika stora som mina i alla fall (storlek 36).

I fredags var jag även i väg och hämtade ut ett paket på ICA i Sörping. Supersnygga och väldigt mysiga fleecefodrade regnkläder i härliga färger. Trots Lucas trumpna min när han öppnade paketet, som han trodde innehöll nåt annat, är jag mycket nöjd med det inköpet. 400:- för både jacka och byxor och de satt verkligen perfekt. Nu hoppas vi att de håller väta som utlovat.

Inga kommentarer: