måndag 13 oktober 2014

Bajseriet

Jag har ont i huvudet och ont i nacken. Tror at det är någon form av spänning som satt sig där och irriterar. Kan vara så att det beror på att jag ägnar en stor del av min vakna ti åt att oro mig för olika saker. Var all denna oro (till viss del obefogad) kommer ifrån vet jag inte men det är jobbigt i alla fall. Värst är det när det kommer till Leia. Jag oroar mig konstant för oliak saker. Mest handlar det om allergi..är rädd att hon ska vara allergisk utan vår vetskap. Att hon ska må dåligt i onödan eller så. Nu har vi så smått börjat med lite smakisar. Det går sakta men säkert. Hon är ingen naturbegåvning på det här ,ed att äta och nappflaskan fattar hon inte alls. Vi får se om jag hinner sluta amma så pass att jag lyckas åka och jobba över julborden på jobbet. Jag hoppas det. Men nu har Leias mage börjat bete sig märkligt. Tror inte det beror på smakisarna just men det blir i snitt sex bajsblöjor om dagen. Nu även nattetid. Fruktansvärt irriterande. Hon verkar inte ha ont eller så men rumpan har blivit blossande röd av allt bajseri. Idag ringde jag Inger på BVC. Mest bara för att rådfråga. Hon kan konsten att lugna en orolig själ. Hon trodde att magen fått sig en känga av Leias förkylning..för förkyl har hon varit. Riktigt slemmig. Nu hoppas vi att det rättar till sig annars skulle vi höra av oss igen i slutet av veckan.

Inga kommentarer: