tisdag 8 april 2014

Det tar sig

Vecka 31 är snart slut. 65 dagar kvar till beräknad förlossning. Jag väntar på att tiden ska slå av på takten och börja sega sig fram. Det har inte hänt än. Var har året tagit vägen? Jag har fyra planerade arbetsdagar kvar. En kort och tre långa. Sedan ska jag vara hemma och mysa med Lucas men även göra nytta. Det börjar bli dags att förbereda lite för den nya familjemedlemmen. Häromdagen var vi på IKEA och inhandlade oss ett nytt skötbord och ny madrass till spjälsängen. Vi passade även på att köpa lite inredning till bebisrummet. Det ska bli oranget är tanken men jag vet inte om vi kommer börja måla och så nu innan. Färg har vi iaf inte fixat än. Barnvagnen har vi haft ett par månader så den står och väntar på att bli använd. Idag var vi en sväng på babyproffsen och Nichlas tjatade till sig ett svindyrt babygym. Minns bara att Lucas låg i sitt jättelite. Men det kan ju hända att barn nummer två får ligga lite mer och oftare "ifred" än barn nummer ett. Hursomhelst fick Nichlas min tillåtelse att köpa babygymmet som hade tema Barbapapa. Ja. Det tar sig. Jag har två stora påsar med kläder som ska tvättas och vikas i ledigheten. Allt i storlek 50-68. Det enda vi behöver köps är strumpor för det har vi inte en enda. Men hur mycket strumpor har man i juni?

Det har börjat göra lite ont när bebisen rör sig i magen. Rörelserna känns också annorlunda mot vad de gjorde för nån vecka sen. Jag tror det börjar bli trångt därinne. Det är full aktivitet iaf, mycket mer än när jag hade Lucas i magen. Ibland känns det nästan som magen ska spricka. Fascinerande men obekvämt.

1 kommentar:

Sofia sa...

Åh, vilket fint babygym, vad avis jag blir! Med Barbapapa o allt! Vad mycket ni verkar ha fixat, vi har en säng för den har vi ju fått av Sara, men inte mycket annat. Jo, kläder såklart men de är ju varken sorterade eller tvättade. Men vi saknar ju vagn, babyskydd o sådant som är bra att ha hemma som blöjor o nappar. Förresten, ska försöka komma ihåg att ta med bröstpumpen till dig, för den har jag ju lånat av dig.