söndag 6 april 2014

Den godaste

Här hemma gillar vi grönsaker. Jag är nog den som gillar flest och mest men Lucas är tätt efter. Jag tycker dock att det är svårt med variationen. Kör ofta varma och kokta grönsaker. Det tycker jag mättar bäst och det går hem bäst hos sonen. Vissa rätter "kräver" ju dessutom en viss grönsak. Vem kan äta stekt fisk utan gröna ärtor till exempel? Idag blir det broccoli på middagsbordet. Färsk broccoli som får koka en kortis i ganska kraftigt salt vatten. Det är smarrigt..och nyttigt för en höggravid mamma med en snudd på järnbrist!

5 kommentarer:

Sara sa...

Stekt fisk hör ihop med rårivna morötter. Så det så!

Sofia sa...

JAG kan äta stekt fisk utan ärtor! Ärtor är nog den enda grönsak jag inte gillar, så håller med Sara. Hellre rårivna morötter till fisken. Fast äter mn med potatismos tycker jag nog att majs passar allra bäst! Men som sagt, inga ärtor. ;)

Nichlas sa...

Det har ni nog fått bakom foten. Morötter ska man ha till potatisbullar

Mormor sa...

Jag håller med Sara. Morötter till fisken och lignon till potatisbullar. ärtorna ska vara till korv och tomatsås,

Blindmormor sa...

Jag menade lingon, Dags för glasögon möjligen