måndag 3 juni 2013

Sommar 2013

Idag har det varit en riktig sommardag med stekande hett väder. Tanken var att vi skulle besöka Grensholm tillsammans med morfar men imorse blåste det ganska mycket och det kändes dessutom lite kyligt i luften. Lucas och jag tog därför min cykel (efter att ha lånat cykelpump av grannen) och cyklade till morfar. Tror det är strax över en mil dit enkel resa och det gick bra. Inte speciellt jobbigt utan mest kul.

Häromdagen, närmare bestämt den 31:e maj, Tog vi vårt första dopp i sjön jag och Lucas. Det var varmare än vad jag trodde (18 grader) och Lucas var i eld och lågor. När jag sa att vi skulle gå ner och bada blev han sprallig(are än vanligt) och tyckte att vi skulle SPRINGA ner till sjön. "Kom nu mamma! Skynda dig på." Och visst badade vi. I nästan en hel timme. Modigt, eller hur? Dessutom har jag ju hedern i behåll. Jag lyckades ju faktiskt få till ett bad innan maj månad var över. Rysligt stolt.


Vi har gjort ett fynd på City Gross. Vi har hittat en STRUTglass som Lucas kan äta. Den är alltså både mjölk- och äggfri och smakar rikitgt gott. Den ser ut som en Cornetto typ med vaniljglass, sylt och choklad. Smarrigt. Kul också för glassutbudet suger verkligen. Nu ska vi bunkra upp frysen inför den långa sommaren som jag hoppas att vi kommer att få njuta av.

 
 

Inga kommentarer: