onsdag 5 juni 2013

Vab

Lucas hade en febertopp igårnatt. 40 graders feber vilket han inte haft förut. Han svamlade, kunde inte sova och skakade. Det var lite läskigt. I mitt huvud spelas det upp en massa scenarier. Har han hjärnhinneinflammation? Har han slutat andas? Lever han? Så här i efterhand känner jag mig lite fjantig. Men jag är ju inte mer än bara mamma...

Idag mår han bättre. Mycket hosta o rossel i bröstet dock. Men han är vid gott mod. Eftersom Nichlas haft massor att göra på jobbet o behövt jobba över varje usla dag erbjöd jag mig att vara hemma. Andra dagen VAB idag. Det innebär fyra dagars ledigt för mig. Känns konstigt..och lite ångestladdat. Det är det alltid när man måste vara hemma från jobbet. Men det beror ju på att min arbetsmoral är hög. Vilket är bra! Nåja. Snart känns nog allt som vanligt igen.

Inga kommentarer: